17 jul 2012

About poppies and Crickets

Rain... rain down on me. I love the song from Kane but the rain..... Hmm not that much. At the moment our garden is really a mess. The plants are too heavy of all the water they have to carry. Everything is more than 30 cm longer than it should be. And then the wind. It's not a very easy macro season unfortunately.
I think everybody has those weeks, months that you take pictures and no time to upload or make a new blog. For me it is almost a month ago, so it is really time for a new blog. In between the rainy days I went to nice places to see if there were poppies. I dreamed of a big field of poppies but however not this year. I am glad to see them more and more in holland along the roads. First there is the white and yellow and then you see red and purple. Beautiful. I have been shooting the poppies on different places. So I put every thing together.
 I also love my green little friend 'Jaapie cricket'. They are very fast and clever. It is fun and difficult to get them in a right spot to make a nice clear picture without all the grass in front of him.  
Red is not an easy colour to capture. As I see the pictures here after the upload there is not so much contrast as in the original. That's often a problem with red.When taking a picture I  underexpose it often to get more contrast in the red.
I hope you enjoyed the blog and that the weather will be more sunny. I hope it will be finally summer soon :)

12 opmerkingen:

  1. Ik word hier wel stil van, hoor. Wat prachtig. Ik heb je foto's verschillende keren bekeken. Mijn meest favoriete foto is nr. 2. Ik zie al dat ik nog veel te leren heb. Zucht! Maar misschien eigenlijk ook wel "Jippie". Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het blijft genieten van je foto's, probeer wanneer ik tussen de bloempjes sta te zoeken naar punten die ook mooi uitkomen, het lukt nog steeds niet wanneer ik deze prachtige beelden zie. Maar blijven oefenen...;-)

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Andrea, wat een moois laat je toch weer zien. De achtergronden maken jouw foto's altijd zo prachtig, bij de eerste beelden die mooie lichtcirkels en daarna heb je van die prachtige schilderachtige achtergronden. Top!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. These are beautiful images, Andrea!
    We are having the opposite problem here, with no rain in almost a month. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Andrea,
    Eindelijk weer een blogje van je, ik was al bang dat alle prijzen je teveel waren geworden, haha!

    Gelukkig meteen ook weer met een prachtige blog over de klaprozen. Knap zoals je weer zoveel variaties in de foto's hebt weten te krijgen, met de mooie lichtcirkels in de achtergrond, de schilderachtige achtergronden, en ook nog eens diverse insecten erop en erbij.
    En de krekels zijn ook erg fraai, met dat groen-op-groen.
    Foto 13 (011.jpg) is voor mij de echte topper van deze serie!

    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Andrea
    Jaapie is echt zo uit een sprookjesboek weggelopen. Met name de laatste foto is betoverend. Klaprozen blijven fascineren! Moet je volgend jaar naar Verdun in Frankrijk gaan, eindeloze velden.... En de tuin is een ramp, dat constateer ik ook elke ochtend weer. Prachtig blogje, zoals altijd! groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Andrea,
    Erg mooie opnames!!
    Prachtig hoe je die rode bloem zo van onderaf hebt gefotografeerd met een hele mooie lichtval. Mooi ook zo met die waterdruppels, (die er momenteel helaas iets te veel uit de hemel vallen).
    Ook die krekel heb je erg mooi in beeld gebracht, vind die laatste hiervan ook helemal te gek met het mooie verloop in kleur.

    Groetjes, Marco

    P.S. Leuk je nieuwe profielfoto !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's. Het zijn fraaie sfeerbeelden, zo veel meer als foto's van klaprozen. Ik vind het erg knap hoe jij de klaproos zo scherp krijgt maar de rest er omheen zo wazig. Het is niet alleen maar een kwestie van het juiste diafragma lijkt me.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful shots of poppies Andrea! Poppies are delicate flowers and your pictures show their fragility very well.

    I love everyone of them!
    Thanks for sharing, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ow ik ben ademloos, wat een prachtige foto's ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt prachtige foto's weer! Rood is inderdaad een hele moeilijke kleur om vast te leggen, maar je hebt de klaprozen supermooi in beeld gebracht.Kijk nu alweer uit naar je volgende blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. By sheer coincidence I found this blog.
    Beautiful work, great photos!
    Compliments!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...